Positionering

Positionering

Om je marketing goed in te richten gaan we eerst kijken naar je positionering; welke positie wil je innemen in de binnenstad of in je regio? Wat verkoop je precies? Wat maakt jou bijzonder? Wat is je ideale doelgroep en wat is voor hen een belangrijk voordeel om bij jou te kopen of te komen eten?

Doelen

Doelen

Om succesvol te zijn in marketing heb je doelen nodig om naartoe te werken. Maar kijken hoe het komt kan niet. In de les KPI's leggen we je uit hoe je je doelen bepaalt en kunt meten om zo bij te kunnen sturen als de omzet de verkeerde kant op dreigt te gaan.

Marketing

Marketing

Nieuwe klanten voor je winkel of restaurant krijg je vooral door aan marketing te (blijven) doen. In deze lessen bespreken we verschillende vormen van marketing. We laten per onderdeel stap voor stap zien hoe het werkt en geven tips om het maximale uit je marketing te halen.

Samenwerking

Samenwerking

Samenwerken in niet alleen leuk maar geeft ook energie. Het is bovendien een vorm van marketing waar gelukkig steeds meer winkeliers en restauranthouders achter komen. Waarom deel je niet je reclamekosten en lift mee op de naamsbekendheid van je collega ondernemer.