Bovenaan staan bij Google met je winkel of horecabedrijf

Om met je winkel of horecabedrijf bovenaan te komen bij Google zul je aan zoekmachine optimalisatie moeten doen. Nu weet ik dat veel ondernemers al genoeg te doen hebben en vaak helemaal geen verstand (willen) hebben van websites en zoekmachine optimalisatie.

Daarbij komt dat voor veel winkeliers en horecaondernemers het woord zoekmachine optimalisatie alleen maar vragen oproept. En toch valt het best wel mee om marketing voor je website in zoekmachines te doen. Het is eigenlijk net zoiets als marketing in de 'echte' wereld maar dan online.

coronavirus - winkel - horecabedrijf

Het coronavirus en je winkel of horecabedrijf

Op het moment van schrijven slaat corona flink om zich heen. Restaurants moeten dicht, winkels moeten verplicht sluiten of ondernemers besluiten zelf, vaak vanwege het ontbreken van klanten, de deur te sluiten.

Hoe het verder moet is op dit moment nog onduidelijk maar ik denk dat als corona straks achter de rug is en het normale leven weer op gang komt de consument het winkelen en het uit eten gaan meer dan ooit gaat waarderen.

reclame voor je winkel of horecabedrijf

Verschillende vormen van reclame voor je winkel of horecabedrijf

Regelmatig krijg ik de vraag van een winkelier of horecaondernemer welke soorten reclame hij/zij nog meer kan gebruiken naast adverteren in de krant en het hebben van een Facebookpagina. Deze blog geeft je tips en adviezen over verschillende vormen van reclame voor je winkel of horecabedrijf.

Het nut van een marketingplan voor je winkel

Het nut van een marketingplan voor je winkel

Veel winkeliers denken niet gelijk aan een marketingplan als ze op zoek zijn naar nieuwe klanten, meer omzet of een groter marktaandeel. Toch ben ik ervan overtuigd dat het hebben van een goed doordacht plan voor de marketing bijdraagt tot meer succes en meer omzet.

EHBO voor je slecht onderhouden website

EHBO voor je slecht onderhouden website

Oké. Je hebt enkele jaren geleden een website laten maken. Heel veel tijd besteed aan je logo, huisstijl, kleuren, tekst, enz.

In het begin was je er druk mee bezig en keek je er bijna elke dag even op. Toen kwam Facebook en dat was veel leuker. Veel sneller foto’s plaatsen, eenvoudiger te beheren en lekker veel likes dus interactie.